Zemkopības ministrija rosina precizēt normatīvo regulējumu par lielgabarīta atļaujas saņemšanu traktortehnikai un tās piekabēm, nosakot, ka traktortehnikas atļauja piedalīties ceļu satiksmē nebūtu jāatjauno gadskārtēji. Vienreiz to saņemot, atļaujai ir jābūt derīgai līdz šīs tehnikas kalpošanas laika beigām, ja netiek veiktas tehniskas vai konstruktīvas izmaiņas*.
Zemkopības ministrs Armands Krauze: “Lai saņemtu atļauju, transportlīdzekļa īpašniekam katru gadu valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi” ir jāiesniedz elektronisks iesniegums, pat ja nav mainījušies transportlīdzekļa tehniskie parametri un gabarīti. Tas ir lieks administratīvais slogs traktortehnikas un tās piekabju īpašniekiem, ko varam vienkārši novērst, veicot precizējumus noteikumos. Šīs izmaiņas, kas nekādā veidā nemazinās satiksmes drošību, vienlaikus atvieglos saimnieciskās darbības veikšanu un samazinās valsts iestāžu noslodzi.”
Zemkopības ministrija jau ir sagatavojusi precizējumu Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumiem Nr. 343 “Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem”, paredzot ieviest beztermiņa lielgabarīta atļauju, kas būs spēkā līdz brīdim, kad transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentā tiek izdarīti grozījumi vai transportlīdzeklim veiktas tehniskas vai konstruktīvas izmaiņas*, vai tas tiek norakstīts. Noteikumu projekta pieņemšana valdībā būs solis pretī uzņēmējiem, mazinās nevajadzīgas administratīvās procedūras un veicinās resursu efektīvāku izmantošanu.
* Par tehniskām un konstruktīvām izmaiņām uzskatāmas tādas izmaiņas, kas veiktas transportlīdzekļa pārbūves procesā un ietekmē iepriekš apstiprinātos vai atzītos transportlīdzekļa konstruktīvos risinājumus tā, ka tiek mainīti transportlīdzekļa uzskaites tehniskie dati un galvenie konstruktīvie parametri un to dēļ var mainīties transportlīdzekļa lietošanas mērķis, veids, tips, grupa, apakšgrupa vai kategorija.