• LV

Aktualitātes

  • 16.05.2017

    Aicinām iesaistīties un vērtēt VTUA tīmekļa vietni

     

    Iedzīvotājiem ērti lietojamas, viegli uztveramas un mūsdienīgas – tādam jābūt valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietnēm. Lai sasniegtu šo mērķi, Valsts kanceleja strādā pie vienota pārvaldības risinājuma valsts iestāžu tīmekļvietnēm.

     

    Lai iegūtu datus par lietotāju vajadzībām un izmantotu tos vietņu kompleksai uzlabošanai tuvākajos gados, Valsts kanceleja aicina sabiedrību iesaistīties un vērtēt valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietnes, tostarp Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras tīmekļa vietni.

     

    Ikviens lūgts aptaujas anketā atbildēt uz jautājumiem par to, vai izdevās atrast meklēto informāciju, cik daudz laika tas prasīja, vai atrastā informācija ir noderīga. Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras tīmekļvietnes lietotāju aptaujas anketa pieeja šeit.

     

    Tāpat Valsts kanceleja aicina lietotājus novērtēt tīmekļvietnes struktūru, funkcionalitāti, dizainu un dažādus tajā piedāvātos servisus, piemēram, meklēšanas iespēju, teksta izmēra un krāsu kontrasta izvēlni, dažādus interaktīvos elementus, kā arī to, vai tīmekļvietne ir atbilstoša lietošanai mobilajās ierīcēs.

     

    Lietotāju aptaujas anketa ir pieejama teju visās valsts iestāžu tīmekļvietnēs (vairāk nekā 90) un iespēja paust savu vērtējumu par katru no tām būs līdz šā gada 30. jūnijam.

     

    Valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas projekta mērķis ir izstrādāt vienotu, centralizētu tīmkļvietņu pārvaldības risinājumu. Projekta idejas pamatā ir radīt ērti lietojamas tīmekļvietnes, kas veidotas pēc vienotiem pamatprincipiem, piedāvājot lietotājiem atpazīstamu vidi un funkcionalitāti.

     

    Veicot 99 iestāžu aptauju 2016. gada rudenī, noskaidrots, ka teju puse (44,8 %) valsts iestāžu aktuālo saturu izvieto tehnoloģiski novecojušās tīmekļvietnēs (vecākas par 6 gadiem; vairāk nekā 11 % izstrādātas 2005. gadā vai vēl agrāk). Minētā aptauja norāda uz atšķirīgu pieeju tīmekļvietņu uzturēšanā – ap 54 % to nodrošina ārpakalpojuma sniedzējs, 35 % to veic iestādes IT speciālisti, bet atlikušajai daļai izvēlēts cits risinājums. Sadrumstalotība vērojama arī IKT risinājumu izmitināšanā – aptuveni 30 % gadījumu iestāžu tīmekļvietnes atrodas uz iestādes serveriem, ap 50 % – ārējā datu centrā pie ārpakalpojuma sniedzēja, bet atlikusī daļa atrodas nozares ministrijas datu centrā vai tām izvēlēts cits izmitināšanas risinājums.

     

    Jāpiebilst, ka pērn rudenī pieņemta ES Direktīva par publiskā sektora struktūru tīmekļvietņu un mobilo lietotņu piekļūstamību, kuras prasības būs jāizpilda tuvāko gadu laikā.

     

    Paldies, jau iepriekš, ka esat gatavs paust savu vērtējumu par šo tīmekļvietni!

     

    Papildu informāciju skatīt Valsts kancelejas tīmekļa vietnē!